Training & Coaching

Inkooptraining voor verkopers: Leer hoe een inkoper denkt en handelt.

Wat beweegt inkopers? Gaat het echt alleen maar om de prijs en hoe ga je daar dan mee om?

Leer inspelen op de inkoopstrategie

Tijdens deze inkooptraining kruipt u in de huid van de inkoper en ervaart u hoe een inkoper naar uw markt kijkt. In welke situatie zit hij en wat is er belangrijk? Leer hoe een inkoper zijn strategie bepaalt en hoe hij naar verkoop kijkt. Welke types verkoper passen er bij welke inkoper?

Beïnvloeden van de inkoper en zijn omgeving

Hoe werkt het inkoopproces en hoe en wanneer kunt u hier het beste invloed op uitoefenen? Wat is er belangrijk in welke fase van het inkoopproces en hoe komt u bij de juiste spelers aan tafel? Afhankelijk van de inkoopstrategie wordt het inkoopproces op een andere manier uitgevoerd en met andere doelen. Ook zijn er andere spelers in het veld. U leert deze situaties te herkennen en te bepalen wat er op welk moment belangrijk is om op een juiste manier aan te sluiten bij de inkoper.

Waarde verkopen aan een inkoper

De inkoper is niet de gebruiker van uw product of dienst. Hij kijkt hierdoor op een geheel eigen wijze naar uw toegevoegde waarde. Wat is er belangrijk voor een inkoper als hij kijkt naar de waarde van uw product of dienst? Hoe kunt u dit het beste overbrengen en op welk moment in het inkoopproces? U leert hoe een inkoper naar waarde kijkt en wat hij daarin belangrijk vindt. Dit helpt u om de taal van de inkoper te spreken en de waarde van uw product of dienst op een juiste wijze te presenteren zodat u wel aansluiting vindt bij de inkoper en een gesprek kunt hebben over andere zaken dan de prijs alleen. Het stelt u in staat om samen met de inkoper de meest optimale oplossing voor beide partijen te vinden.

Download

Wat levert deze training u op?

Resultaat

Deelnemers geven aan na deze training een beter resultaat te behalen. 70% van de deelnemers geeft een jaar na de training aan dat het resultaat is gestegen. Gemiddeld met 15% En dat geldt ook voor hun klanten, want dat is toegevoegde waarde leveren.

Minder tijdsbesteding

U kunt de verschillende types inkooporganisatie, inkopers en inkoopstrategieën herkennen. U weet hoe u daar het beste mee om kunt gaan en begrijpt hoe een inkoper denkt en handelt.  U weet hoe u er achter kunt komen wat hem drijft.  U kunt de juiste “knoppen” vinden om aan te draaien.  Door deze juiste focus kost een salestraject minder tijd en bereikt u sneller resultaat.

Betere klanten

Omdat u de inkoopstrategie en de werkwijze van de inkoper kent en heeft geleerd hoe met hem te onderhandelen, kunt u een bredere range aan sales strategieën ontwikkelen en uw onderhandelingsvaardigheden en tactieken verbeteren.  Met de kennis uit deze inkooptraining kunt u uw organisatie onderscheidend positioneren, meer toegevoegde waarde bieden en de relatie met uw opdrachtgever verdiepen.

GEMIDDELDE TEVREDENHEID MET DE TRAINING 94%
AANTAL DEELNEMERS DAT ANGEEFT NA DE TRAINING BETERE RESULTATEN TE BEHALEN 70%
GEMIDDELDE STIJGING VAN HET RESULTAAT NA DE TRAINING 15%
DEELNEMERS DIE DE TRAINING AANBEVELEN 100%