Training & Coaching

Workshop omgaan met prijsbezwaren

Maar wij geven wel iets weg!

Gratis workshop omgaan met prijsbezwaren

Klanten die uw product of dienst te duur vinden. Gebeurt het u  regelmatig?

Doet u uren uw best op een goede en doordachte aanbieding en vraagt uw klant alleen maar of het goedkoper kan?

Maakt u dit nooit mee maar wilt u wel meer verkopen voor hogere prijzen?

Dan is de workshop omgaan met prijsbezwaren zeker iets voor u!

Kom ook op 11 december 2017 naar het:

Crown Business Centre (CBC)
A. Hofmanweg 5  2031 BH Haarlem

Aanvang 17.00, einde 19.30

(Deelname gratis, op basis van beschikbaarheid, dus reageer snel!)

Inschrijven

Ga mee naar de klant met 2 experts

Een inkoper en een verkoper zullen laten zien wat er in het hoofd van de klant gebeurt voor tijdens en na het prijsgesprek en hoe u dit kunt beïnvloeden. Leer van de ervaring van Daniel Andriessen, verkooptrainer, commercieel talent met 20 jaar ervaring op het gebied van het verbinden van en Anton Rutgers, al 30 jaar inkoper en onderhandelaar voor multinationals, private equity en familiebedrijven. Deze unieke combinatie van harde onderhandeling en zachte sales zorgt ervoor dat u na deze 2 x 1 uur durende gratis workshop nooit meer korting hoeft te geven.

De workshop omgaan met prijsbezwaren

De workshop duur 2x 1 uur en begint op 11 december om 17:00 u. in het Crown Business Centre (CBC) , A. Hofmanweg 5  te Haarlem. Deelname is gratis. Tijdens workshop komen, de voorbereiding en uitvoering van het prijsgesprek, geïllustreerd met vele praktijkvoorbeelden aan de orde:

De voorbereiding van het prijsgesprek:

  • Wat staat er in een goede offerte en hoe is deze opgebouwd?
  • Met welk type klant heb je te maken en kom je hierachter?
  • Welke prijsbezwaren kan je verwachten en hoe kan je hierop anticiperen?
  • Hoe bereid je jezelf optimaal voor op het gesprek?

De uitvoering van het gesprek:

  • Wat zijn de meest gemaakte fouten tijdens een prijsgesprek?
  • Welke tactieken hanteren inkopers?
  • Hoe verkoop je je toegevoegde waarde?
  • Hoe breng je het gesprek op iets anders dan de prijs?
  • Hoe ga je om met prijsbezwaren?
  • Hoe eindig je met een opdracht en een blije klant zonder korting te hebben gegeven?
Schrijf u nu in! Het is gratis!

Daniel Andriessen

Daniël heeft meer dan 20 jaar werkervaring op commercieel gebied waarvan 10 jaar als manager in het bedrijfsleven. Als manager, trainer en bestuurslid heeft hij gewerkt bij bedrijven als Rohecom automatisering, QExpertise, Stichting Business to Business, Stairways Groep B.V. Op het moment is hij eigenaar van Netwerk BtB en is hij directeur van Ingenua, het gedragsgerichte trainings- en coachings-bureau van de zakelijke markt.

Daniël is verkoopgericht en zijn doel is om een fijne en motiverende werksfeer te creëren waardoor het bedrijf en de werknemers kunnen groeien. Daarbij traint en begeleid hij werknemers zodat zij zich maximaal kunnen ontplooien op de werkvloer.

Als gecertificeerd Insights trainer in combinatie met zijn managementervaring hoopt hij een bijdrage te kunnen leveren aan de training Insights Discovery.

Wilt u meer informatie? Bel Daniël op 06-53393940

Directeur Daniël Andriessen
Trainer Anton Rutgers

Anton Rutgers

Anton Rutgers is schrijver van het boek ‘inkoop voor verkopers’ en professioneel inkoper met meer dan 25 jaar inkoopervaring in internationale directie en managementfuncties in het bedrijfsleven. Daarnaast geeft hij trainingen aan inkopers en is hijzelf nog steeds dagelijks praktisch met inkoop bezig, met complexe inkooptrajecten als specialiteit. Momenteel werkt Anton aan strategische inkoopverbeterprojecten bij diverse opdrachtgevers en is hij coach van inkoop- en verkoopmanagers .

Het verschil tussen inkoop en verkoop

Anton spreekt vanuit de zienswijze van de inkoper over de meer dan 100.000 contacten die hij gehad heeft met verkopers. Hoe hij vaak gezien heeft dat onbegrip tussen inkopende en verkopende partij kan leiden tot onnodig lange in- en verkooptrajecten, disputen en het niet bereiken van de voor beide partijen optimale oplossing.

Waarde verkopen aan een inkoper

De interne samenwerking bij inkopende bedrijven wordt steeds sterker waardoor een inkoper op een andere manier wordt aangestuurd, denkt en handelt. Het is voor de verkopende partij vaak moeilijk om de kern van de vraagstelling te vinden en daarmee de eigen toegevoegde waarde te bepalen. Veelal wordt er gedacht vanuit het eigen aanbod omdat men niet weet wat de drijfveren van de inkoper zijn. Gebrek aan begrip van het inkoopproces en van de inkoper en zijn omgeving leidt tot niet aansluitende of onbegrepen offertes en uiteindelijk tot het missen van de opdracht.

Hoe werkt een inkoper?

Anton zit hier als trainer en coach van inkopers en verkopers vaak tussenin en probeert een betere samenwerking tussen inkopende en verkopende partij tot stand te brengen. Omlijst met praktijkvoorbeelden over het functioneren van inkopers en verkopers vertelt hij hoe professionele inkopers hun strategie bepalen, naar uw markt kijken, werken, denken en worden aangestuurd. Maar ook kijkt hij kritisch door de ogen van de inkoper naar het functioneren van de verkoper en zet dit om in praktische tips voor de verkoper over hoe met de inkoper om te gaan.

Anton spreekt in het Nederlands en Engels.

06-41864183

anton@chagia.nl

Inschrijven

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Onderwerp

Bericht